About

Η ηλεκτρονική σχολική εφημερίδα των μαθητών της έκτης τάξης με ειδήσεις , σχόλια, συνεντεύξεις και άλλα ενδιαφέροντα.

Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΕΠΟΧΗ

Από τη μαθήτρια του Ε4 Μαριτίνα Π.               


      
  Σήμερα στην εργασία της ιστορίας, ο κύριος μας ζήτησε να ρωτήσουμε τους παππούδες ή τις γιαγιάδες μας για τα σχολικά τους χρόνια. Εγώ πήρα πληροφορίες από τη μαμά της μαμάς μου.
 Οι μαθητές σέβονταν τους δασκάλους. Τότε υπήρχαν απαγορεύσεις. Φορούσαν μαύρες ή μπλε ποδιές με άσπρο γιακά. Τα μαλλιά τους σε συγκεκριμένο μάκρος πιασμένα σε κοτσίδες με λευκές κορδέλες και χαμηλά παπούτσια. Έγραφαν σε πίνακα με κιμωλία και όχι με μαρκαδόρους όπως κάνουμε εμείς σήμερα. Κάθε παιδί έπρεπε να φτιάχνει από παλιά ρούχα ένα σπόγγο για τον πίνακα. Κάθονταν σε τριάδες πάνω σε ξύλινα θρανία.
         Έκαναν παραπάνω μαθήματα όπως πλέξιμο, ραπτική, μαγειρική αλλά και Μαθηματικά, Ιστορία, Γραμματική, Συντακτικό, Αρχαία Ελληνικά και Γυμναστική. Στη γυμναστική έκαναν χορό, επίκυψη, ανάκυψη, βόλεϊ, μπάσκετ, και ποδόσφαιρο. Πήγαιναν σχολείο το πρωί 8-12 και το απόγευμα 4-6.
        Οι μαθητές φέρονταν με σεβασμό απέναντι στους δασκάλους τους. Ήταν πειθαρχημένοι. Τότε υπήρχε η βέργα. Όταν κάποιος δεν φέρονταν σωστά, ο δάσκαλος τον χτυπούσε. Κάθε χρόνο υπήρχε άλλος δάσκαλος. Οι μαθητές έτρωγαν πρωινό στο σχολείο τους. Οι υπεύθυνοι τους έδιναν ένα κομμάτι ψωμί και μουρουνέλαιο σε μορφή χαπιού.
      Εκείνη την εποχή υπήρχαν έξι τάξεις γυμνασίου, δεν υπήρχε λύκειο. Οι μαθητές έδιναν εξετάσεις σε όλες τις τάξεις του γυμνασίου για να περάσουν στην επόμενη τάξη.
    Η αδελφή της γιαγιάς μου πέρασε Παιδαγωγική Ακαδημία. Οι κοπέλες που περνούσαν εκεί έπρεπε να είναι άνω του 1,60 και σε συγκεκριμένα κιλά.
Αυτά ήταν τα στοιχεία που κατέγραψα από τα όσα μου διηγήθηκε η γιαγιά μου, Στο τέλος την ευχαρίστησα κι εκείνη εμένα γιατί την έκανα να θυμηθεί τα παιδικά της χρόνια που τόσο νοσταλγεί.
 



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου