About

Η ηλεκτρονική σχολική εφημερίδα των μαθητών της έκτης τάξης με ειδήσεις , σχόλια, συνεντεύξεις και άλλα ενδιαφέροντα.

Τα γονίδια ευθύνονται για τους καλούς βαθμούς στο σχολείο

Από τις μαθήτριες του ΣΤ1, Αντονέτα Τ. και Χαρά Α.
Θέλετε να μάθετε γιατί παίρνετε τέτοιους βαθμούς στο σχολείο; Διαβάστε και μάθετε...
Οι γενετικές επιρροές εξηγούν το μεγαλύτερο μέρος -σχεδόν το 60%- των διαφορών μεταξύ των μαθητών στις βαθμολογίες των διαγωνισμάτων, ιδίως στα θετικά μαθήματα, σύμφωνα με μια νέα βρετανική επιστημονική έρευνα. Η μελέτη έρχεται να αναζωπυρώσει την παλαιά διαμάχη για το αν η φύση (γονίδια) ή η ανατροφή (περιβάλλον) παίζουν μεγαλύτερο ρόλο στις σχολικές -και όχι μόνο- επιδόσεις, γέρνοντας τη ζυγαριά υπέρ του βιολογικού παράγοντα.
Οι δίδυμοι ήσαν τόσο ταυτόσημοι (είχαν κοινά το 100% των γονιδίων τους), όσο και μη ταυτόσημοι (μοιράζονταν μόνο τα μισά περίπου γονίδια). Το σκεπτικό πίσω από την έρευνα ήταν ότι αν οι ταυτόσημοι δίδυμοι με τα πανομοιότυπα γονίδια παίρνουν διαφορετικούς βαθμούς στα διαγωνίσματα, αυτό δεν μπορεί να οφείλεται σε γενετικές αιτίες, αλλά σε περιβαλλοντικές.
Το συμπέρασμα ήταν ότι, κατά μέσο όρο, τα γονίδια ευθύνονται για το 58% των αποκλίσεων των βαθμών στα διάφορα τεστ GSCE (αντίστοιχα των πανελλαδικών) στα θετικά μαθήματα (μαθηματικά, φυσική, χημεία, βιολογία). Η επιρροή των γονιδίων φαίνεται να είναι μικρότερη (42%) σε καλλιτεχνικά μαθήματα όπως η ζωγραφική και η μουσική.
Οι αποκλίσεις των βαθμών μεταξύ των μαθητών λόγω των διαφορών του περιβάλλοντος (σχολικού, οικογενειακού κ.λπ.) δεν ξεπερνούν το 36% κατά μέσο όρο για όλα τα μαθήματα μαζί (θετικά και θεωρητικά). Το υπόλοιπο ποσοστό στις βαθμολογικές αποκλίσεις (6%) αποδίδεται σε περιβαλλοντικούς παράγοντες που είναι ξεχωριστοί για κάθε μαθητή.
Αυτό όμως, πρόσθεσε, που θα έπρεπε να κάνει το σύγχρονο εκπαιδευτικό σύστημα, είναι να δίνει όσο γίνεται περισσότερες επιλογές στα παιδιά, ώστε να μπορούν να βρουν διεξόδους για τις έμφυτες κλίσεις τους. «Η εκπαίδευση δεν πρέπει να είναι ένα κοστούμι ίδιου μεγέθους για όλους», όπως είπε.
πηγή: -kathimerini.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου