About

Η ηλεκτρονική σχολική εφημερίδα των μαθητών της έκτης τάξης με ειδήσεις , σχόλια, συνεντεύξεις και άλλα ενδιαφέροντα.

Αφρατί, το χωριό της γιαγιάς μου

Από τη μαθήτρια του ΣΤ1, Ζωή Π.
Το Αφρατί είναι το χωριό της γιαγιάς μου, είναι το χωριό στο οποίο γεννήθηκε. Είναι ένα μικρό αλλά όμορφο χωριό γεμάτο δέντρα, λουλούδια, μικρά σοκάκια, δρομάκια και πολύ φιλικούς και φιλόξενους ανθρώπους. Εγώ πηγαίνω αρκετά συχνά στο χωριό και διασκεδάζω την κάθε στιγμή! Ένα χωριό που ακόμα και μια φορά να το επισκεφθεί κανείς, θα το θυμάται για μια ζωή! 
Το Αφρατί (και Αφράτι) είναι μικρό παραδοσιακό χωριό στο νομό Ηρακλείου, με 174 κατοίκους το 2001. Βρίσκεται στην επαρχία Πεδιάδας και υπάγεται στο Δήμο Βιάννου και αποτελεί έδρα ομώνυμου δημοτικού διαμερίσματος. Οι κάτοικοί του ασχολούνται κυρίως με την ελαιοκαλλιέργεια και την αμπελοκαλλιέργεια. Στο χωριό υπάρχουν παραδοσιακά σπίτια, αυλές και μικρά σοκάκια. Κεντρικός ναός είναι αυτός της Μεταμόρφωσης του Σωτήρος. Λειτουργεί Δημοτικό Σχολείο.
Είναι όμορφα στο χωριό μας..
Όταν πηγαίνουμε στο Αφρατί πρώτα απ’ όλα επισκεπτόμαστε τη γιαγιά και τον παππού του μπαμπά μου (την προγιαγιά μου και τον προπαππού μου). Οι γονείς μου πίνουν ένα καφέ κι εγώ με την αδελφή μου παίζουμε στην μικρή αυλή ή κάνουμε βόλτες στα χωράφια ή βλέπουμε τηλεόραση. Το σπίτι είναι μικρό. Έχει μόνο δύο δωμάτια. Στο ένα βρίσκεται το διπλό κρεβάτι του παππού και της γιαγιάς και παράλληλα η κουζίνα. Στο άλλο δωμάτιο βρίσκεται ένα μονό κρεβάτι και ένα μεγάλο τραπέζι με πολλές
φωτογραφίες. Στο χωριό πηγαίνουμε τη Μεγάλη Παρασκευή που γίνεται η περιφορά του Επιταφίου. Τα παιδιά κρατάνε εναλλάξ το σταυρό και τα εξαπτέρυγα, εγώ και η αδελφή μου κάθε φορά τα κρατάμε απ’ τους πρώτους! Άλλες φορές που πάμε στο χωριό είναι για να ραβδίσουμε τις ελιές ή να τις κλαδέψουμε. Επίσης άλλες φορές είναι απλώς για επίσκεψη! Όποτε κι αν πάω όμως πάντα περνάω πολύ καλά! 
Ιστορικά στοιχεία
Κοντά στο χωριό, στο ύψωμα Προφήτης Ηλίας (στα 668 μ.) υπήρχε αρχαία πόλη, με το όνομα Αρκαδία ή Αρκάδες. Ως ανεξάρτητη πόλη έκοψε δικά της νομίσματα. Στα πρώτα χριστιανικά χρόνια έγινε έδρα Επισκόπου. Στο Αφρατί βρέθηκε και αρχαία οινοχόη που χρονολογείται από την ανατολίζουσα περίοδο. Οι αρχαιολογικές ανασκαφές έγιναν από την Ιταλική Αρχαιολογική Σχολή και ήρθαν στο φως, μεταξύ άλλων, αρχαίες οικίες και μία νεκρόπολη που χρονολογούνται τον 7ο, 8ο και 9ο αιώνα π.Χ. Την ίδια εποχή τοποθετείται η ίδρυση της αρχαίας πόλης των Αρκάδων από πολλούς αρχαιολόγους. Το χωριό δεν αναφέρεται σε κανέναν ενετικό κατάλογο με χωριά , ούτε όμως και στην τουρκική απογραφή του 1671. Με το όνομα Φρατί αναφέρεται στην τουρκική απογραφή του 1881.
πηγή: wikipedia

1 σχόλιο:

  1. Πολύ κατατοπιστικό με καλή σύνταξη. Διαβάζεται πολύ ευχάριστα . ΜΠΡΑΒΟ

    ΑπάντησηΔιαγραφή